ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΚΑΛΑΜΙΑ Εκτύπωση

«Ψαρεύοντας από πιτσιρικάς , παντού,  σε όποια παραλία, αποβάθρα, μικρό η μεγάλο λιμάνι, έψαχνα πάντα να βρω τους “ειδικούς” αυτούς, ψαράδες,  που έφτιαχναν έδεναν και συναρμολογούσαν τα δικά τους  “εργαλεία” για τη “δουλειά”, χωρίς να λαμβάνουν υπ όψιν τους τετριμμένους κανόνες και τις κλασσικές οδηγίες για το πως και το γιατί.
Έχοντας μανία με τις λύσεις που “δουλεύουν”, όταν τις χρειάζεσαι και επιφυλακτικότητα για οτιδήποτε “ετοιματζίδικο” και κλασικό, δοκίμασα από πολύ μικρός τις δικές μου λύσεις και μπορώ να πω ότι τις περισσότερες φορές τις βρήκα, ψάχνοντας παντού , ακόμα και στο διαδίκτυο,  και   αφού τις δοκίμασα στην πράξη,  θέλησα να τις επεξεργαστώ και να τις εφαρμόσω με άλλους τρόπους σε είδη αλιείας για μένα, αλλά και για άλλους  που είχαν την ίδια μανία ,  αλλά λιγότερο χρόνο από μένα.

φωτο 1.

Έφτιαξα χειροποίητα καλάμια, με blanks παραγγελία από τους καλύτερους κατασκευαστές,  με οδηγούς άριστης ποιότητας και δεσίματα που τα έχω ψάξει πολύ για το αποτέλεσμα και τη λειτουργικότητά τους, με κλωστές  και κόλλες δοκιμασμένες, διακοσμημένα με κέφι και σας τα παρουσιάζω με σεβασμό στο χόμπι σας .» λέει ο ίδιος ο φίλος μου που φτιάχνει τα καλάμια που σας παρουσιάζουμε. Δουλειά χρονοβόρα και “ψαγμένη” που πραγματικά αξίζει τον κόπο.

Καλάμια -A-rods hrb -. Όσοι έχουν εμπειρία στο ψάρεμα ξέρουν ότι δύσκολα βρίσκουν ένα καλάμι αντοχής,  δυνατοτήτων και αποτελεσματικότητας.Ο φίλος μου τα έφτιαξε μόνος του.

φωτο 2.

 

Χρησιμοποιώντας μοναδικά υλικά εισαγωγής για όλα τα μέρη (κενά –blanks-, οδηγούς, βάσεις στήριξης-λαβής, κόλλες και κλωστές για τα δεσίματα-φινιρίσματα) που αποτελούν το καλάμι.  Ασχολήθηκε με εταιρείες που είναι αποδεδειγμένα πρώτες στο είδος τους ( KILWELL- ST.CROIX-LAMIGLASS-FUJI-AMERICAN TACKLE-AFTCO-PACIFIC BAY κ.ά.).
Η συναρμολόγηση και τα δεσίματα τον απασχόλησαν πολύ σε επίπεδο αποτελεσματικότητας, επίδοσης και αισθητικής π.χ. ανάλογα με το σωματότυπο του χρήστη είναι και οι μετρήσεις των αποστάσεων μεταξύ των οδηγών ή των βάσεων στήριξης ( μαλακό ή σκληρό πέταγμα) και γίνεται κατόπιν παραγγελίας. Τα υλικά των κενών (blanks) κατασκευάζονται από εταιρείες που ασχολούνται με ειδικές κατασκευές όπως κοντάρια επί κοντώ, ενίσχυση και κατασκευή ειδικών τμημάτων σκαφών, χρησιμοποιώντας ενιαίες ίνες άνθρακα επεξεργασμένες σε υψηλές πιέσεις για λόγους συνοχής, ανάλογα με τη χρήση.

φωτο 3.


Η επιλογή των συγκεκριμένων κενών (blanks)πιστεύω ότι είναι η καλύτερη για έναν Surfcaster, διότι μπορεί πράγματι να ‘πετάξει’ σε κάθε επόμενη βολή ακόμη μακρύτερα από την προηγούμενη, δηλαδή στην περιοχή που ‘τρώνε τα ψάρια’.
Ο συνδυασμός carbon-texalium (βάση) και carbon (κορυφή) δίνει στα καλάμια του δυναμική και  φινέτσα. Οι κλωστές στήριξης των οδηγών εμποτίζονται σε εποξικές ρητίνες πολλών στοιχείων αντί της κλασικής κόλλας δύο συστατικών και κατόπιν γίνεται το φινίρισμα για λόγους αισθητικής.

φωτο 4.

Αν κάποτε επιχειρήσετε να αντικαταστήσετε έναν οδηγό θα διαπιστώσετε ότι μεταξύ του καλαμιού και του οδηγού δεν υπάρχει εμποτισμός (κρύα σύνδεση – χρόνος στερέωσης 18-24 ώρες). Οι οδηγοί (guides) και οι κορυφές ( tops) είναι με πλαίσιο (frame) hard steel, titanium, hardlloy, με δαχτυλίδια (rings) silicon carbide, nitride II, silicon nitride, SIC/diamondite, zirconia hard, χαμηλού, μεσαίου ή υψηλού προφίλ, ανάλογα με τη χρήση ( νάιλον, fluorocarbon, νήμα κωνικής μορφής ή νήμα στρογγυλό, που καθορίζουν τις σχέσεις σκληρότητας-τριβής-αντοχής.

φωτο 5.

Στις φωτογραφίες σας παραθέτουμε κάποιες λεπτομέρειες.
1η φωτ.
Κορυφή Καλαμιού.
Α) λεπτομέρεια δεσίματος οδηγού ( οδηγός με ενισχυμένο ατσάλι-δαχτύλιος zirconia-gold)
Β) σημείο λαβής τοποθέτησης
Γ) σημείο εισαγωγής με αντικραδασμικό υλικό
2η φωτ.
Βάση Καλαμιού.
Α) αντεστραμμένη τοποθέτηση οδηγού βάσης
Β) βάση στήριξης μηχανισμού διπλής ασφάλειας – χειροποίητη λαβή από BUBINGA (αιματόξυλο)
Γ) γομοκάλλυμα βάσης
3η φωτ.
Καλάμι Ρίψεων -Βολών
Α) σημείο ενίσχυσης βάσης
Β) τρόπος στήριξης μηχανισμού ( μετακινούμενος- coasters )
4η φωτ.
Κορυφή Καλαμιού.
Α) λεπτομέρεια δεσίματος κορυφής με μύτη σκληρού χρωμίου
Β) σημείο λαβής με οδηγό ( nitride II)
Γ) σημείο εισαγωγής με αντικραδασμικό υλικό
5η φωτ.
Κορυφή Καλαμιού
Α) λεπτομέρεια δεσίματος οδηγού ( τιτανίου –diamondite)
Β) σημείο λαβής
Γ) σημείο εισαγωγής.
6η φωτ.
Βάση Καλαμιού.
1)    Γομοκάλλυμα βάσης
2)    Βάση στήριξης μηχανισμού-λαβή
3)    Αντεστραμμένος οδηγός κορυφής-βάσης και ενίσχυση
4)    Κενό (blank) από επεξεργασμένες ίνες άνθρακα, ενισχυμένες με ψήγματα αλουμινίου ( texalium) με τo logo μας  A-rods Home Rod Building.

 

φωτο 6.